onsdag, januari 31, 2007

Tsunamihanteringen, säsong 7

Jag har hela tiden känt att tsunamihistorien varit smaklös och ointressant. Det kändes som att dåvarande oppositionen försökte göra partipolitik av en katastrof. Alla skriverier om vem som gjorde vad när, jag kunde inte bry mig mindre.

Det kändes allra mest strax efter maktskiftet, då några band helt plötsligt hittades i källaren på regeringskansliet(!). Alldeles när det stormade som mest kring TV-licensskolkarna, skulle den konspiratoriskt lagde påpekat. Vilket jag var en av dem som gjorde, kan jag ärligt säga. Särskilt som man aldrig gick ut med vad de innehöll.

Men detta är över mitt förstånd. Varför skulle någon ljuga, och säga att man läst ett mail man inte ens fått? När man bara förlorar på det?

Denna sak förbryllar mig bara mer och mer. Vad är man tvungen att dölja, till den milda grad att man är beredd att offra både arbete och heder. Men nej, jag tror fortfarande inte att Lars Danielsson orsakade tsunamin. Överbevisa mig gärna.

Inga kommentarer: