Är det någon annan än jag som tänkt på hur ofta repliken "de säljer ut statens egendom av ideologiska skäl" används? Socialdemokraterna brukar säga så om regeringens planer på utförsäljningar, senast riksdagsledamoten Luciano Astudillo. Men (s) är inte ensamma, även Alliansen använder samma retoriska knep emmellanåt. "(S) vill av ideologiska skäl ha kvar apoteket", eller vad det nu kan vara.
Ingen som tänkt på att det är det bästa argumentet man kan ha? Ett ideologiskt skäl är icke att förakta. Bättre det än en meningslös orsak, liksom.
Och, att vilja ha kvar ett statligt ägande grundar sig faktiskt också på ideologiska skäl. Hoppas jag.
Visar inlägg med etikett Luciano Astudillo. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Luciano Astudillo. Visa alla inlägg
torsdag, oktober 04, 2007
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)