tisdag, november 14, 2006

Fotbollsgalan

Jag sökte på "Fredrik Ljungberg" på Wikipedia, och fann massor av information. Skostorleken är 42. Om någon undrade.

Jag sökte för att kolla om de hunnit uppdatera hans senaste pris- Guldbollen, priset till Sveriges bäste fotbollsspelare, som delas ut varje år. Det hade inte uppdaterats.

Jag tycker inte att Ljungberg var en värdig vinnare. Jag hade gett det till Tobias Linderoth.

Den svenska fotbollsgalan måste för övrigt vara den sämsta i Europa. Pris delas ut i olika kategorier, men ingen struktur finns. För att få Guldbollen eller Diamantbollen måste man vara svensk. Schysst. Men för att bli "Årets back/målvakt/mittfältare/anfallare" så kan man ha spelat i Allsvenskan, och vara utländsk medborgare. Men man kan också ha spelat utomlands, men då måste man vara svensk igen.

Varför inte dela ut Guldboll och Diamantboll till de bästa svenska spelarna. Sen ge pris för de som varit bäst i Allsvenskan. Det året det införs kommer jag kolla på den töntiga galan.

Inga kommentarer: