onsdag, september 13, 2006

Jag har röstat

På väg hem från jobbet igår röstade jag. För mig var partivalet enkelt, som i alla val utom kyrkovalet 2000- då jag röstade blankt- la jag min röst på de Gröna. Den svåra frågan var vilka som skulle få mitt kryss. Det föll på Anders Åkesson till regionfullmäktige, förhoppningsvis ett blivande landstingsråd, Johanna Öfverbeck till kommunfullmäktige, och Rasmus Ling till riksdagen. 4 dagar kvar, allt kan hända, verkar det som.

Wetterstrand var för övrigt ypperlig tydlig i gårdagens utfrågning i TV4. Är vi i majoritet så ska vi vara en del av regeringen, svårare än så är det inte. Lars Ohly stammade nåt om att politiken är viktigast. Men bara så länge den stödjer betongdemokraterna, s och mp stödjer han inte. Oavsett politken alltså, i det fallet. Ohly är inkonsekvent, hycklande och driver den värsta dörrmattspolitik Sverige någonsin skådat. Jag gillar honom inte.

Inga kommentarer: