fredag, januari 26, 2007

Veckans händelser

Veckan har gått fort. Det viktigaste som hänt är

* Skolan började
Terminens kurs är Danska 1-20. Tyvärr förstår jag mycket lite av vad läraren säger, men jag ska läsa igenom kompendiet i helgen, och så hoppas jag att det funkar bättre till veckan.

* Första mötet med Servicenämnden
Det var intressant, det är en väldigt speciell nämnd. Den får inga pengar av kommunfullmäktige eller kommunstyrelsen, utom enstak projekt, utan får via avgifter själva klara sin verksamhet: Att erbjuda tjänster av bäst kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Förvaltningen har ett vinstkrav, och fungerar alltså i praktiken som ett bolag. Med den skillnaden att jag inte kan hävda att jag sitter i en bolagsstyrelse, förstås.
Jag valdes däremot in i Delegaton 5 tillsammans med ordförande Sara Fagnani Nilsson (s) och vice ordförande Peter G Lindqvist (m). Det fungerar som ett arbetsutskott, om jag förstod det rätt.

* Valberedningsmöte Mp Malmö
En delvis ny styrelse ska föreslås. Mycket spännande!

Och ikväll har Serviceförvaltningen jubileumsfest, 10-årskalas. 860 personer på Amiralen. Ska bli himla intressanto ch trevligt, hoppas jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag blev inte bjuden på festen..... Har letat i mina papper men inte fått någon inbjudan. :-(

Rasmus Ling sa...

Är det sant? Vad tråkigt. Himlans kul var det iallafall!