söndag, december 24, 2006

God jul!

Önskar jag alla.

Det enda jag inte tycker att någon ska missa är Tage Danielssons historia om Karl-Bertil Jonssons julafton.

Här kan man läsa det, om man missar programmet.

Tage är en av mina absoluta favoritet. Som citatet:


"Nej, låt oss införa sexton timmars arbetsdag
varav sex på jobbet
och resten i hemmet eller var som helst
i egen regi.
dessa tio arbetstimmar
som förr kallades fritid (utom för husmödrar)
skulle, tillsammans med de sex timmarna på jobbet,
utgöra förhandlingsbasen för nästa års avtalsrörelse.
- ur "Semestertankar på jobbet III" 25 juli 1975"



Eller

"Grundvalen för det svenska samhället är iblandekonomi. Ibland går det, ibland går det inte alls."

1 kommentar:

Joakim Larsson sa...

Det var tamifan det finaste jag hört sen jag konfirmerades.