tisdag, april 04, 2006

Ajaj, och den där Jämo

Hmmm.... Det gick sådär. Ett blankt inlägg alldeles nyss, det var inte riktigt meningen. Men man lär sig väl med tiden.

Jag tänkte skriva om den där Jämo, Claes Borgström. Han gjorde ett uttalande igår, som jag tycker var sådär. Han tyckte att Sverige skulle dra sig ur Fotbolls VM i Tyskland i sommar. Anledningen är att en massa extra bordeller ska upplåtas på grund av att så många turister kommer.

Jämo har ju nån poäng. Det är definitivt inte snyggt gjort från arrangörerna. Jag kan kosta på mig att säga "skandal" eller nåt sånt. Men problemet är som jag ser det att det alltid ska protesteras om såna här saker när det handlar om sport. I Amsterdam sker sexförsäljning öppet. Jag har själv sett det. Likaså i Tyskland. Om nu Jämon menar allvar, så kan han han väl kräva att vi ska bojkotta tyska och nederländska varor, eller stoppa dom diplomatiska förbindelserna. Eller nåt. Men varför just för att det är ett roligt, positivt, evenemang, som berör så gott som alla världens länder?
Antagligen var avsikten att väcka debatt, men den här gången tror jag det var kontraproduktivt.

Det går dock utmärkt att stödja piteupproret!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rasmus. Det var väl skrivet. Fin blogg och så. Ska följa den så gott jag kan.

Anonym sa...

Håller fullt och fast med kära vän. Det är alltid lätt att bojkotta vissa saker, men så olidligt svårt att föra någon utrikespolitik. Hmpf...jag vill bli utrikesminister tror jag! Vatten åt alla! Och tigrar såklart...puss J