måndag, april 17, 2006

Glad påsk och Lex Leijonborg

Påsken går mot sitt slut. Det har varit rätt så trevliga kvällar, påskmiddagar och mys. Det står på skolhemsidan att vi har lov. Har inte märkt någon större skillnad, vilket kanske inte är så konstigt eftersom min kurs är på distans, och jag gör allt via Internet.

Den största fördelen med att dela tidningar är att man får läsa så många själv, vilket är extra plus om man som jag älskar att läsa tidningar. Svenska Dagbladet, DN, DI (!) och Sydsvenskan. Det blir lite väl mycket, men ledarsidorna är då roliga. Speciellt Svenska Dagbladets kanske. Dom är rätt så konsekventa. Det här med många tidningar och bristen på tid att läsa dem alla fick mig att fundera lite kring tillväxtens gränser ur ett annat perspektiv, som jag ska utveckla på bloggen om någon dag, tänkte jag. Jag ska inte läsa den bok jag länge tänkt läsa innan dess, jag misstänker att jag kan åka dit för plagiat eller vad det heter då.

Folkpartiledaren ville införa moralregler om alliansen vinner valet, skrev han på DN debatt. Han var lite rolig (eller om man är politiskt korrekt kan man kalla det lågvattenmärke) och döpte de olika grejerna som skulle åtgärdas efter olika s-tabbar. Tycker dock att han missade ett par givna: Lex Carlshamre (avgå om man byter parti), Lex Pilsäter (avgå om man kör dubbelt så full som Per Gahrton) och Lex Rojas (skriva personliga åsikter på DN debatt när man är talesperson för sitt parti i det aktuella ämnet). Men han saknar väl självdistans, Leijonborg. Lex Leijonborg.

1 kommentar:

Johan Hellström sa...

Haha. Bra, Rasmus!