måndag, april 23, 2007

Efter Lars kommer...?

Lars Leijonborg har aviserat sin avgång. Jag kan inte påstå att jag är förvånad.

Följdaktligen har också Ladbrokes nu meddelat sina odds på nästa ordförande. De är i stort överens med mig.

Jan Björklund är favorit (1,70 på Ladbrokes) resp (2,25, vilket jag gav då)

Cecilia Malmström är outsidern (4,0) resp (5,5)

Erik Ullenhag (6,0) (där jag istället hade Nyamko Sabuni, 11,0, hon finns inte ens med på Ladbrokes lista. Å andra sidan fanns inte Ullenhag på min karta)

Johan Pehrsson ligger på 8,0, han glömdes bort av mig. Inte ett helt dåligt spel, skulle jag säga.

Birgitta Ohlsson ligger lite lägre (25,0) än vad jag satte (30,0).

Allan Widman ligger väsentligt lägre (31,0) än vad jag satte (101,0).


Och ja, jag tror att det blir Björklund. Men som jag nyss sms:ade och vädjade till en av mina folkpartistiska vänner; man kan inte släcka en eldsvåda med bensin. Välj inte Björklund!

Inga kommentarer: