måndag, april 16, 2007

Självkritik, fp?

Jag har även tidigare skrivit om Lynn Ljungberg och fritidsnämnden, och Aq-Va-Kul.

Ju längre historien gått, ju mer har jag förstått att jag skulle ha förordat ansvarsfrihet för fritidsnämnden 2006.

Ledamöterna som avgick 1 januari har fått lämna in yttrande till fullmäktige, och flera av dem riktar kritik mot ordföranden. Bland annat Joel Laguna (fp) som skriver:

Jag anser att ordföranden styrt nämnden med järnhand

Den töntigaste anklagelsen hittills, naturligtvis. Folkpartiet kan ju skämmas över den dåliga oppositionen man uppenbarligen varit, och inte komma med beskyllningar om sådant.

Det finns glädjande nog undantag. Vänsterpartisten Patrik Strand, som numera är min ersättare i Servicenämnden, skriver jag är beredd att ta mitt ansvar. Sånt ska man ha cred för.

Inga kommentarer: