fredag, augusti 17, 2007

Öppet brev till Martin Kinnunen

AFA finns inte. Bara FA- Fascistisk Aktion.

Jag avskyr verkligen våld. Politiskt våld är på ett sätt värre. Särskilt kanske om det drabbar en närstående till en politiskt aktiv: barn eller respektive.

Ville bara skriva och säga det. Att man inte kan skriva "även våld mot sverigedemokrater är fel", utan att man ska skriva "våld mot politiker är fullständigt horribelt". Det handlar om grundlagsskyddade rättigheter. Inte person.

Jag avskyr er politik, och det kommer jag fortsätta göra. Detta mail handlar inte om att jag är ledsen över överfallet på din sambo för att ni sverigedemokrater gynnas politiskt. Självklart vinner ett parti som utsätts för en sån här sak sympati, eftersom de allra allra flesta i samhället avskyr våld.

Men.

Jag är ledsen över överfallet eftersom det är ett övergrepp mot en oskyldig människa, inte för att det gynnar er politik.

Klyschan säger att "alla förlorar på det i slutändan", och det är sant. Även om din flickvän och du självklart drabbats hårdast den här gången.

Rasmus Ling
Miljöpartiet De Gröna i Malmö


-----

Publicerar det även på bloggen
rasmus-blogg.blogspot.com

1 kommentar:

Tomas Melin sa...

Att ha "Men." som en enda mening är mycket stilfullt. Att ha det som ett helt eget stycke är, genialiskt!