lördag, maj 19, 2007

Kongressrapport lördag

Idag har jag arbetat mest hela dagen. Som ansvarig för inflytandepunkten som hade att göra med kongressfrågor, så har jag fått ägna nästan hela dagen åt att lära mig systemet, protokollsprogrammet, och modererat massor med diskussioner. Det har varit roligt, men trött blir man ju. Jag har blivit mer positiv än tidigare av mötesformen Påverkanstorg, men jag ser fortfarande stora brister.

Valdes även formellt in i Riksvalberedningen imorse. Som sammankallande har Göran Hådén från Göteborg valts. Det ska bli himla roligt. Riksvalberedningen är som jag ser det partiets näst viktigaste organ.

Partisekreterare har valts, Agneta Börjesson från Kungsbacka. Det var flera bra kandidater, och jag tror hon blir bra.

Det sista spännande valet är till partistyrelsen. Givetvis hoppas jag att Anders Wallner kommer in, och det vore även roligt med Max Reijer.

Inga kommentarer: