onsdag, maj 30, 2007

Partilinjen och en god ranking

Jag blev rätt smickrad av den här rankingen Joakim Hörsing gjorde. Tvåa i kategorin "Kommentatoriska" och åtta i kategorin "Analyserande".

Så egentligen har jag väl inte råd att lägga ut så här intetsägande inlägg. Men man måste ju ha en viss bredd också, som Carl Bildt skulle ha kunnat sagt.

Nåväl, jag har kommit på vad man kan säga om man inte håller med sitt parti i någon fråga. Att vara "mot partilinjen" låter ju så drastiskt och definitivt. En partilinje är ju inte hårdare än en votering, brukar man ju säga. Och att säga "jag höll inte med den kongressmajoritet som röstade bifall till det", låter ju inte farligt eller dristiskt alls.

Håll tillgodo, håller på att fila på ett inlägg om varför jag inte gillar LO. Men nu måste jag tentaplugga.

Inga kommentarer: