onsdag, maj 09, 2007

Popvänster-Fredrick?

Själv skrev jag ju om det redan i slutet på augusti, Fredrick Federley vill legalisera knark. Och han har visst testat också. Men seriöst, att Aftonbladet inte fattade det då, när han skrev att han var för en legalisering av "lätt narkotika", övergår mitt förstånd. Jag tycker för övrigt det är bra med ärliga politiker. Federley kommer bedömas efter sina politiska gärningar även i fortsättningen, iallafall hos mig.

Federley kommenterar själv på sin blogg.

Samtidigt vill vänsterpartiet inte att det ska vara lagligt att knarka. All hantering av droger ska vara olaglig. Men vi vänder oss mot att själva missbrukaren ska vara kriminell. (Enligt hemsidan).

Jag fattar inte meningen. En missbrukare som inte själv hanterar droger är ok. Men frågan är, finns det nån sådan? Självklart inte.

Men det är iallafall kul att Federley och vänsterpartiet kommit fram till (nästan) samma sak. Är centerpartisten månne på väg att bli popvänster?

Inga kommentarer: